СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС УЧИТЕЛІВ НАДДНІПРЯНСЬКОЇ УКРАЇНИ (ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)

Автор(и)

  • А.І. Махінько Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5244.55.2022.269755

Анотація

У статті висвітлюється історія становлення соціально-правового статусу педагогів початкових та середніх закладів загальної освіти як соціально-професійної групи у Російській імперії ХІХ – початку ХХ ст., локалізуючись межами Наддніпрянської України. Аналізуються аспекти матеріального забезпечення, зокрема формування джерел статків, пенсійне забезпечення, право на статус державного службовця, а також соціальні гарантії відповідно до статусу. Також звернено увагу на гендерний аспект проблеми: соціальне становище жінок-педагогів як у початкових, так і в середніх закладах освіти.

Ключові слова: освіта, ХІХ – початок ХХ ст., учитель, домашня наставниця, соціальний статус, державна служба, чиновник, класний чин.

##submission.downloads##

Як цитувати

Махінько, А. . (2023). СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС УЧИТЕЛІВ НАДДНІПРЯНСЬКОЇ УКРАЇНИ (ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.). Сторінки історії, (55). https://doi.org/10.20535/2307-5244.55.2022.269755 (Original work published 23, Грудень 2022)

Номер

Розділ

Статті