СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС УЧИТЕЛІВ НАДДНІПРЯНСЬКОЇ УКРАЇНИ (ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5244.55.2022.269755Анотація
У статті висвітлюється історія становлення соціально-правового статусу педагогів початкових та середніх закладів загальної освіти як соціально-професійної групи у Російській імперії ХІХ – початку ХХ ст., локалізуючись межами Наддніпрянської України. Аналізуються аспекти матеріального забезпечення, зокрема формування джерел статків, пенсійне забезпечення, право на статус державного службовця, а також соціальні гарантії відповідно до статусу. Також звернено увагу на гендерний аспект проблеми: соціальне становище жінок-педагогів як у початкових, так і в середніх закладах освіти.
Ключові слова: освіта, ХІХ – початок ХХ ст., учитель, домашня наставниця, соціальний статус, державна служба, чиновник, класний чин.
##submission.downloads##
Опубліковано
Версії
- 2023-04-17 (3)
- 2023-01-06 (2)
- 2022-12-23 (1)
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
CREATIVE COMMONS BY 4.0