РЕФОРМУВАННЯ МЕДІЙНОЇ СФЕРИ: НА ШЛЯХУ ДО РОЗДЕРЖАВЛЕННЯ ДРУКОВАНИХ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ НОВІТНЬОЇ УКРАЇНИ (1991–2013)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5244.51.2020.220194

Ключові слова:

роздержавлення, друковані ЗМІ, медіа-реформа, медіа-експерти, державні установи, громадські організації

Анотація

У статті висвітлено історичний період, який передував проведенню в сучасній Україні реформи з роздержавлення друкованих засобів масової інформації (1991–2013 рр.). Проаналізовано змістовне наповнення перших законодавчих проектів, стосовних роздержавлення, що їх готували як державні, так і недержавні установи та організації, розглянуто сенси суспільних дискусій, які точилися довкола цього процесу. На підставі аналізу різних за типом історичних джерел доводиться, що в досліджуваний період у країні склалися всі умови для законодавчих і політичних перетворень у галузі друкованих медіа: було визначено й намічено найважливіші питання для вирішення, підготовлено психологічне тло для сприйняття реформи з роздержавлення друкованих ЗМІ. Однак, попри створення певного підґрунтя для успішного проведення медійної реформи, реформування виявилося неприродньо довгим, розтягнувшись більше, ніж на 20 років. Обґрунтовується висновок про те, що, хоча таку ситуацію традиційно пов’язують лише з нестачею політичної волі у владі, насправді пояснення, вочевидь, слід шукати в глибинних процесах повільної трансформації самого українського суспільства, причини якої слід системно досліджувати.

Номер

Розділ

Статті