ДІЯЛЬНІСТЬ ТЕАТРАЛЬНИХ КОЛЕКТИВІВ В УМОВАХ НАЦИСТСЬКОЇ ОКУПАЦІЇ 1941–1943 рр.: уявлення та реалії (за матеріалами часопису «Українська дійсність»)

Автор(и)

  • О. О. Салата Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна
  • І. С. Тарнавський Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5244.50.2020.210144

Ключові слова:

нацистський окупаційний режим, преса, театр, акторський колектив, культурно-мистецьке життя

Анотація

У дослідженні висвітлено різне бачення діяльності театральних колективів на території окупованої України в еміграційній періодиці, зокрема часописі «Українська дійсність» та архівних документах та матеріалах. Показано відмінність між тим, що друкували у часописі й тим, що відбувалося в реальному житті українських театрів та акторських колективів. Акцентовано увагу на тому, що в умовах окупаційного режиму український театр використовував легітимне становище для найширшого спілкування з цивільним населенням. А отже, театр став мистецьким механізмом збереження національних традицій не лише в мистецтві.

Посилання

  1. Ванюга, Л. С. 2012. Діяльність Українського драматичного театру ім. Івана Франка в Тернополі: період німецької окупації. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв: науковий журнал. Київ: Міленіум. № 4. С. 121–126.
  2. Гайдабура, В. М. 1998. 2011. Театр, захований в архівах: Сценічне мистецтво в Україні періоду німецько-фашистської окупації (1941–1944). Київ: Мистецтво.
  3. Гайдабура, В. М. 2004. Театр між Гітлером і Сталіним: Україна; 1941–1944. Долі митців. Київ: Факт.
  4. Грицан, А. 2011–2012. Театральне життя Станіславщини періоду німецької окупації (1941–1944 рр.). Альманах Станіславівської землі. Т. 1. Етнос і культура. № 8–9. С. 133–141.
  5. Демідко, О. О. 2018. Театральна культура Маріуполя в період німецької окупації (1941–1943 рр.). Східноєвропейський історичний вісник. Дрогобич. Вип. 6. С. 156–162.
  6. Дорохіна, Т. 2017. Чернігівський націоналістичний клуб «Січ» та його директор Анатолій Михайлович Приходько (1941–1943). Сіверянський літопис. № 5. С. 132–144.
  7. Из истории Одессы: культурная жизнь в оккупации. [Online]. Available at: http://viknaodessa.od.ua/news/?news=68898 [Дата звернення: 14.11.2018]
  8. Інформаційний міський портал «Одесская жизнь». [Online]. Available at: http://odessa-life.od.ua/article/1799-okkupaciya-odessy-drugoi-vzglyad [Дата звернення: 17.10.2018]
  9. Нестеренко, В. А. Театральне життя Сум в роки окупації (1941–1943). Актуальні питання історії та культури: Матеріали науково-теоретичної конференції викладачів, аспірантів та студентів. Суми: СумДУ, 2009. C. 86–93.
  10. Нестеренко, В. А. 2003. Театри на Сумщині в роки німецької окупації 1941–1943 рр. Матеріали п’ятої Сумської обласної наукової історико-краєзнавчої конференції (20–21 листопада 2003 р.). Ч. ІІ: Історія Сумщини з найдавніших часів до кінця ХІХ ст. Новітня історія Сумщини. Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка. С. 138–142.
  11. Салата, О. О. Причини колабораціонізму української інтелігенції в умовах німецько-фашистської окупації 1941–1944 рр. Збірка наукових праць «Гілея» (науковий вісник). 2009. № 22. С. 111–118.
  12. Семенко, Л. І. & Логінов, О. В. 2019. Вінницький театр у свічаді історії (1910–1944). Київ: Центр ДЗК.
  13. Тарнавський, І. С. 2008. Інтелігенція в умовах фашистської окупації Донбасу (1941–1943 рр.). Нові сторінки історії Донбасу. Кн. 15/16. С. 6–27.
  14. Тарнавський, І. С. 2017. «Маріупольське відродження» в умовах нацистської окупації (1941–1943 рр.). Сторінки історії. Збірник наукових праць. Київ. Вип. 45. C. 82–95.
  15. Театр в период Великой Отечественной войны. [Online]. Available at: http://archodessa.com/all/new-opera-theatre-history-world-war/ [Дата звернення: 09.08.2018]
  16. Титаренко, Д. Н. Образование и культура Донетчины в 1941–1943 гг. Всеукраинская конференция «Межэтнические связи: история, этнография, культура». Донецк. 2004. С. 165–171.
  17. Шайкан, В. О. Колабораціонізм на території рейхскомісаріату «Україна» і військової зони в роки Другої світової війни. Кривий Ріг: Мінерал, 2005. 451 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Салата, О. О., & Тарнавський, І. С. (2020). ДІЯЛЬНІСТЬ ТЕАТРАЛЬНИХ КОЛЕКТИВІВ В УМОВАХ НАЦИСТСЬКОЇ ОКУПАЦІЇ 1941–1943 рр.: уявлення та реалії (за матеріалами часопису «Українська дійсність»). Сторінки історії, (50). https://doi.org/10.20535/2307-5244.50.2020.210144

Номер

Розділ

Статті