ДІЯЛЬНІСТЬ ТЕАТРАЛЬНИХ КОЛЕКТИВІВ В УМОВАХ НАЦИСТСЬКОЇ ОКУПАЦІЇ 1941–1943 рр.: уявлення та реалії (за матеріалами часопису «Українська дійсність»)
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5244.50.2020.210144Ключові слова:
нацистський окупаційний режим, преса, театр, акторський колектив, культурно-мистецьке життяАнотація
У дослідженні висвітлено різне бачення діяльності театральних колективів на території окупованої України в еміграційній періодиці, зокрема часописі «Українська дійсність» та архівних документах та матеріалах. Показано відмінність між тим, що друкували у часописі й тим, що відбувалося в реальному житті українських театрів та акторських колективів. Акцентовано увагу на тому, що в умовах окупаційного режиму український театр використовував легітимне становище для найширшого спілкування з цивільним населенням. А отже, театр став мистецьким механізмом збереження національних традицій не лише в мистецтві.Посилання
- Ванюга, Л. С. 2012. Діяльність Українського драматичного театру ім. Івана Франка в Тернополі: період німецької окупації. Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв: науковий журнал. Київ: Міленіум. № 4. С. 121–126.
- Гайдабура, В. М. 1998. 2011. Театр, захований в архівах: Сценічне мистецтво в Україні періоду німецько-фашистської окупації (1941–1944). Київ: Мистецтво.
- Гайдабура, В. М. 2004. Театр між Гітлером і Сталіним: Україна; 1941–1944. Долі митців. Київ: Факт.
- Грицан, А. 2011–2012. Театральне життя Станіславщини періоду німецької окупації (1941–1944 рр.). Альманах Станіславівської землі. Т. 1. Етнос і культура. № 8–9. С. 133–141.
- Демідко, О. О. 2018. Театральна культура Маріуполя в період німецької окупації (1941–1943 рр.). Східноєвропейський історичний вісник. Дрогобич. Вип. 6. С. 156–162.
- Дорохіна, Т. 2017. Чернігівський націоналістичний клуб «Січ» та його директор Анатолій Михайлович Приходько (1941–1943). Сіверянський літопис. № 5. С. 132–144.
- Из истории Одессы: культурная жизнь в оккупации. [Online]. Available at: http://viknaodessa.od.ua/news/?news=68898 [Дата звернення: 14.11.2018]
- Інформаційний міський портал «Одесская жизнь». [Online]. Available at: http://odessa-life.od.ua/article/1799-okkupaciya-odessy-drugoi-vzglyad [Дата звернення: 17.10.2018]
- Нестеренко, В. А. Театральне життя Сум в роки окупації (1941–1943). Актуальні питання історії та культури: Матеріали науково-теоретичної конференції викладачів, аспірантів та студентів. Суми: СумДУ, 2009. C. 86–93.
- Нестеренко, В. А. 2003. Театри на Сумщині в роки німецької окупації 1941–1943 рр. Матеріали п’ятої Сумської обласної наукової історико-краєзнавчої конференції (20–21 листопада 2003 р.). Ч. ІІ: Історія Сумщини з найдавніших часів до кінця ХІХ ст. Новітня історія Сумщини. Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка. С. 138–142.
- Салата, О. О. Причини колабораціонізму української інтелігенції в умовах німецько-фашистської окупації 1941–1944 рр. Збірка наукових праць «Гілея» (науковий вісник). 2009. № 22. С. 111–118.
- Семенко, Л. І. & Логінов, О. В. 2019. Вінницький театр у свічаді історії (1910–1944). Київ: Центр ДЗК.
- Тарнавський, І. С. 2008. Інтелігенція в умовах фашистської окупації Донбасу (1941–1943 рр.). Нові сторінки історії Донбасу. Кн. 15/16. С. 6–27.
- Тарнавський, І. С. 2017. «Маріупольське відродження» в умовах нацистської окупації (1941–1943 рр.). Сторінки історії. Збірник наукових праць. Київ. Вип. 45. C. 82–95.
- Театр в период Великой Отечественной войны. [Online]. Available at: http://archodessa.com/all/new-opera-theatre-history-world-war/ [Дата звернення: 09.08.2018]
- Титаренко, Д. Н. Образование и культура Донетчины в 1941–1943 гг. Всеукраинская конференция «Межэтнические связи: история, этнография, культура». Донецк. 2004. С. 165–171.
- Шайкан, В. О. Колабораціонізм на території рейхскомісаріату «Україна» і військової зони в роки Другої світової війни. Кривий Ріг: Мінерал, 2005. 451 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Салата, О. О., & Тарнавський, І. С. (2020). ДІЯЛЬНІСТЬ ТЕАТРАЛЬНИХ КОЛЕКТИВІВ В УМОВАХ НАЦИСТСЬКОЇ ОКУПАЦІЇ 1941–1943 рр.: уявлення та реалії (за матеріалами часопису «Українська дійсність»). Сторінки історії, (50). https://doi.org/10.20535/2307-5244.50.2020.210144
Номер
Розділ
Статті
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сторінки історії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially.
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation .
No warranties are given. The license may not give you all of the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.