Становлення інклюзивної освіти у контексті модернізації загальноосвітньої школи у сучасній Україні

Автор(и)

  • А. І. Махінько Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського, Україна https://orcid.org/0000-0002-1970-7976

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5244.48.2019.176395

Ключові слова:

інклюзія, інклюзивна освіта, інтеграція, діти з особливими потребами, інклюзивний клас

Анотація

У статті висвітлюється процес становлення інклюзивної форми освіти, динаміка зміни кількості інклюзивних класів у загальноосвітніх закладах, аналізується нормативно-правова база та проблеми, що виникають у процесі впровадження інклюзивного навчання у вітчизняну систему освіти.

Посилання

  1. Вітик М., 2018. Практична діяльність асистента вчителя. В: Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, Інклюзивне навчання в Новій українській школі. Міжнародна науково-практична конференція. Теребовля, Україна, 26 – 27 березня 2018. Теребовля: Інтерсервіс.
  2. Ворон, М., Кавун, Ю. 2006. Інклюзивна освіта: українські реалії. Управління освітою. 23 (143). 17 – 18.
  3. Верховна Рада України, 2018. Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг». [online] Київ: Верховна Рада України. Режим доступа: <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2541-viii> [Дата обращения 18 марта 2019]
  4. Гриневич Л., 2019. Інклюзія для всіх: освітня політика та практика. [online] Мінстерство освіти і науки України: Режим доступа: <https://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/prezentacii/mon2019-01-25inklyuzivne.pdf> [Дата обращения 16 марта 2019]
  5. Інклюзивна освіта в Україні: здобутки, проблеми та перспективи, 2012. Київ: ERA.
  6. Кабінет Міністрів України. 2017. Постанова КМУ 12.07.2017 р. № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр». [online] Київ: Кабінет Міністрів України. Режим доступа: <https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/545-2017-%D0%BF> [Дата обращения 20 марта 2019]
  7. Колегія Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. 2013. Рішення «Про впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах: реалії та перспективи». [online] Київ: Міністерство освіти і науки України. Режим доступа:
  8. < http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/35124/> [Дата обращения 17 марта 2019]
  9. Махінько А., 2016. Інклюзивна освіта в Україні: проблеми впровадження та перспективи. В: Національна академія аграрних наук, Історія освіти, науки і техніки в Україні. ХІ Всеукраїнська конференція молодих учених та спеціалістів. Київ, Україна, 16 травня 2016. Вінниця: ТОВ «Ніланд-ЛТД».
  10. Міністерство освіти і науки України. 2010. Наказ «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти». [online] Київ: Міністерство освіти і науки України. Режим доступа:
  11. < http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/9189/> [Дата обращения 19 марта 2019]
  12. Соціальний захист населення. Статистичний щорічник, 2018. Київ: ІВЦ Держкомстату України.
  13. Статистистичні дані, 2017. Сайт Міністерства освіти і науки України. [online] Київ: Міністерство освіти і науки України. Режим доступа: < https://mon.gov.ua/ua/statistichni-dani/> [Дата обращения 19 марта 2019]

##submission.downloads##

Як цитувати

Махінько, А. І. (2019). Становлення інклюзивної освіти у контексті модернізації загальноосвітньої школи у сучасній Україні. Сторінки історії, (48). https://doi.org/10.20535/2307-5244.48.2019.176395

Номер

Розділ

Статті